Furfangos kérdések
Kötelezően beadandó feladatok:
6. osztály
7. osztály
8. osztály
HOGYAN DOLGOZZ AZ ÚJRA „FÜZETBE”?
- Válaszd ki a feladat típusát!
a/ Problémamegoldó feladat (ebben a feladatban valamilyen leírt problémát kell megoldanod)
– Elemzés – megkeresed a problémát.
– Megoldás keresése – leírod, szerinted mi lenne a helyes megoldás, ha több lehetőséget találsz az sem baj.
b/Kritikai, gondolkodtató feladat (ebben a feladattípusban valamiről véleményt kell mondanod)
– Értelmezés – megkeresed, miről kell írnod véleményt.
– Véleményezés – bátran leírhatod a véleményed, ne baj, ha nem egyezik a többiek véleményével. Arra ügyelj, ha vitáznod kell, meg tud indokolni a véleményed!
c/Kreativitás feladat (ekkor szabadon szárnyalhat a képzeleted)
– Fantáziád működtetése a cél. Beleképzelheted magad a történelmi személyek helyébe, utazhatsz az időben.
- Gyűjts információt!
– Ha nem tudsz valamit, nem kell megijedned, nézz utána a hiányosságodnak!
– Bátran használd a könyvtárat, internetet, de ne másold ki a szöveget!
- DOLGOZZ!!! Készítsd el a fogalmazást!
A „FOGALMAZÁS” ELKÉSZÍTÉSE
BEVEZETÉS: Egy rövid gondolat miről is fogok írni. (Milyen probléma megoldását írom le, mit fogok kritika alá vetni, stb.)
TÁRGYLÁS: Leírom a feladatról a gondolataimat. Lehetőség szerint valamilyen logikai sorrendet tartva.
BEFEJEZÉS: Egy mondattal vagy gondolattal lezárom az írásművemet.
A MUNKA KINÉZETE
- Legalább 3 részre tagolom.(Bevezetés, tárgyalás, befejezés)
- Használom a helyesírás ellenőrzőt.
- Figyelek arra, hogy milyen a stílusom, egy történelemről szóló „műben” lehetőség szerint a megfelelő, tanult fogalmakat használom.
- Használom a Word-öt.
- Ha segítséget kérek, az nem azt jelenti, hogy megírják helyettem a fogalmazást, Te „szenvedj” egy kicsit!
- Az értékelésnél mindenkit önmagához mérünk. Próbálj meg minél jobb munkát készíteni, de ne ijedj meg, senki nem SZÜLETETT PROFESSZORNAK!!
Jó munkát!